Mulla on uusi hame ja tykkään siitä ihan hurjasti.
 
 
Sain tämän valmiiksi sunnuntaina, mutta sitten meillä ei ollutkaan mustaa kapeaa kuminauhaa kotona. Meinasin ihan tikahtua, kun jouduin odottamaan vielä maanantainkin yli. Kuopus toipui vielä kotona flunssasta. Vihdoin tiistaina pääsin kauppaan ja samana iltana pujottelin kuminauhat paikoilleen.
 
Hame on just mun näköinen. Jo viime talvena kaipasin itselleni uutta neulehametta, koska käytän oikeastaan aina kotosalla hametta. Entiset on jo aika kuluneita ja vaihtelukin virkistää. Vihdoin löysin sen oikean mallin!
 
Neulehame: Little Flirt Skirt
Lanka: Gjestal Maija 380 g
Puikot: 4.5 - 4 - 3.5 ja 3,25 mm
Neulottu 21.2.-6.3. 2011
 
 
 
Tämä oli tosi lysti malli neuloa. Neulominen aloitettiin helmasta, isoilla puikoilla (4,5 mm) tehtiin ensin nuo helman slipareet.
Sitten tuli väliin reikäraita. Sen voisi jättää poiskin - tai siihen voisi pujotella silkkinauhaa :).
 
Sitten vaihdettiin pienempiin puikkoihin (4 mm). Jatkettiin helmaa sopivan mittaiseksi, puikot vaihtuvat taas (3,5 mm) ja lopuksi neuloin vyötäröresorin 3,25 -millisillä.
Ohjeessa on vyötäröllä kuminauhakuja, mutta olen ennenkin jättänyt sellaisen neulomatta ja pujotellut yksinkertaiseen resoriin kuminauhan. Minusta kaksinkertainen vyötärö + kuminauha sisällä on liian paksu ja hiostava neulehameessa.
 
Hameen mitta on helppo päättää neuloessa. Laskin sen paitsi itselleni sopivaksi, myös langanmenekin kannalta hyväksi.
 
Ohje on ihan eri langalle, joten sovelsin sitä puikkojen ja kokojen osalta omille mitoilleni. Silmukkamäärät on ohjeen isoimmasta koosta, pituusmitat M-koosta. Puikot on valittu mutu-tuntumalla, langan mukaan.
 
Voi kun mua harmittaa kehnot kuvat! En vaan saanut parempia kuvia, kun ei ollut apujoukkoja. Taidan yrittää neuvotella esikoisen kanssa, josko hän suostuisi mulle avuksi. Jos ehdimme viikonloppuna filmata parempia kuvia, lisään niitä.
Oli vaan ihan pakko raportoida, kun tästä tuli niin kiva.
 
 
 
Hyvää viikonloppua!! Lankaliigakin kokoontuu, mutta minä oon junnulentopalloilemassa silloin. Kylläkin puffetin puolella. 
 
- edit. link. -