Törmäsin jo aiemmin Johannan blogissa, tänään Rebekan blogissa ja sitten vielä niin monessa muussakin blogissa Muumimukeihin, että pitihän mun myös....

 

459572.jpg

Meillä on vain kaksi noita vanhempia mukeja (ylimmäinen punainen ja sen alla oleva keltainen), mutta uudempia sitten kohtalaisen kattava kokoelma. Vanhin muki on lahja soitto-oppilaalta. Siitä tuo keräily sit oikeastaan alkoikin.

Uusin ja lystikkäin on tuo alakulman Hattivatti-muki. Mun suosikkimuumeja on ehdottomasti Nipsu ja Rouva Vilijonkka, miksiköhän :). (Höh, just ne mukit näkyy vähän huonosti tuossa alaoikealla). Harrastan myöskin kotioloissa jonkin verran piiloviestintää mukien aiheilla, tosin se taitaa useimmiten mennä ihan harakoille.

Esikoisella on oma muutaman mukin kokoelma karttumassa myös. Lisäksi mä oon lahjonut kummilapsia ja muitakin sukulaisia Muumimukeilla jo jonkin aikaa.

 

 

Neulerintamalla on aika verkkaista. Pikku hiljaa oon työstänyt tätä vaaleanpunaista puseronalkua kuopukselle ja yhtä toista hempeänhaaleaa tekelettä.

459575.jpg

Tästä kun en edelleenkään oikein tiedä, tykkäänkö vai enkö, niin siitä varmaan osittain johtuu hitaahko eteneminenkin. Ärsyttävintä on tietysti se, että raidoitukset menevät ihan omia polkujaan etenkin hihoissa ja tuon pitsineuleen ulkonäöstä on veläkin aika skeptinen olo.. Pitkään harkitsin tekeväni hihat sileällä, mutta kun ei sekään oikein tuntunut hyvältä ajatukselta.

Tykkään siis tuosta mallineuleesta, se on tosi joutuisaa ja helppoa tehdä, mutta yhdistelmänä tuo vetelänoloinen lanka raitoineen ja pitsineule vähän tökkii.

Enpä silti oikein muutakaan tästä langasta keksi, joten kai mä sen nyt loppuun tikuttelen. Toivon kyllä kovasti, että tämä neule lopulta yllättäisi mut iloisesti. Joskushan käy niinkin, että koko työn ajan vaivannut epävarma ja epätykkäävä olo muuttuukin päinvastaiseksi, kun vaate on valmis. Peukut pystyyn :). Tätä en nyt kyllä uskalla keskenkään jättää, ettei vaan pääse ufoutumaan.

Edit. + 600g