Taas on vietetty 7-vuotissynttäreitä, eskarilaisen kaveripiirissä on nyt oikea synttäribuumi.
Tytöt leikkivät tuntikausia nukeilla, joten neuloin lisää nukenvaatteita ystävän beippareille.
Samat tutut mallit on aina helppo napata puikoille.
 
Lankalaatikoista (tai oikeastaan niiden takaa) löytyi taas aika outoja vuosikertakeriä, ikivanhaa Kielolankaa. Siitä tuli sitten neulejakku kaveriksi Samoksesta neulotulle mekolle. Samoskerä ei olisi yksin riittänytkään, joten laitoin Kieloa vähän mekonhelmaan asua yhdistämään.
 
 
 
Nuken mekko: Rainbow Dress / TikKi (Ravlink) by Georgie Hallam
Maksullinen tytönmekon ohje, josta olen pienentänyt nukenmekon kokoon.
Novita Samos + Hgin Villakehräämö Kielo n. 50 g
Novita Samos Lollipop n. 50 g
Puikot 4 mm
 
 
Poppy Cardigan (Ravlink) by Georgie Hallam
Helsingin Villakehräämö Kielo n. 50 g
(71% polyakryyli, 20% puuvilla, 6% viskoosi, 4% polyamidi)
Puikot 4mm
Nappilaatikon aarteita napeiksi ja mekon koristeeksi
 
Tämä setti lähti lahjaksi. Yläkuvan toinen mekko odottelee lisäosia ja seuraavia (?) synttäreitä.
 
***
 
 
Viime viikolla nappasin parinakin iltana Ihan Omaa Aikaa. Osallistuin Tuulian Swetari-kurssille Silmu & Solmussa. Hieno paja oli ja hauskaa muutenkin. Niinpä kai aina, kun on liuta neulojia koossa :). Kilkatus, kalkatus ja puikkojenkin kilinä soi korvissa pitkään :D:D!
 
 
Mun tiukkis-käsialallani mallipaidasta taitaa tulla vähän oudon mallinen :D. Kapoiset hihat ja varmaan vartalokin. Kuva on ekan illan tuloksesta, oon mä sentään tuosta edistynyt hyvinkin.
Taulukoita en ainakaan vielä saanut auki, mutta kiinnostaisi kyllä kokeilla ihka oikein mittojeni mukaan tehtyä villuria. Nyt on Caritan ottamat hyvät mitatkin olemassa!
 
Suurkiitos kaikille mukanaolleille ja erityisesti Tuulialle ja puodinpitäjälle!
 
 
***
 
 
Nyt mä meen jatkamaan mun loputonta tiskirättiprojektiani. Se ei lopu ikinä, koska aina kun mä saan pari tiskirättiä valmiiksi, joku tilaa niitä vielä pari lisää. Mikä lystikäs kierre :)!
 
 
 

Kiitos taas kaikista kivoista kommenteista ja värikästä viikonjatkoa!