Lisäsin tuonne alemmas  vielä toisen kuvan lapasista ja laitan myöh. silmukkamäärät, jos joku muukin vaikka haluaa väsätä isoon tassuun Tovelapaset.

Ja lisälisäyksenä vielä linkki Tove-lapasten muistilappuun - koko  suunnilleen XXL.

Viikonloppu meni taas melkein luvattoman äkkiä ja maanantai on jo pitkällä. Tää onkin aina sellainen sekamelskapäivä, kun kaikki menee ja tulee eri aikaan ja illalla on partiota ja jumppaa ja muuta hässäkkää. Mulla meni melkein puoli syksyä ennen kuin opin varautumaan siihen, että maanantaina ei tarttis kaiken muun lisäksi vielä lähteä ruokakauppaan.

Niin, väsäilin viikonloppuna niitä lapasia, joista en ihan tarkkaan edes tiennyt, kenelle niitä olin tekemässä. Aika isot niistä tuli ja nyt kun ne on koneessa kierineet kaksi kertaa (ensin 40 ja sit 60 asteessa), näyttäis jäävän isännälle sopiviksi. Tai musta tuntuu, että olin tekevinäni niitä armaalleni, mutta salaa kuitenkin toivoin, että saisin ne itse. Tässä tää "ennen"- kuva:

46167.jpg

Mulla on nyt siis katala suunnitelma. Satuin nimittäin oikeasti tykästymään niihin tumppuihin, joten taidanpa kaapata ne itselleni. Mutta kun se on tuo isäntä, joka on tällä hetkellä vailla kunnon tumppuja, niin pitää vähän junailla.

Vertailun helpottamiseksi lisään tähän kuvan valmiista (2 x koneessa pyöritetyt): Koosta ei tosin saa kunnon käsitystä, kun ei ole kenenkään käpälä mallina. Ei ne kovinkaan paljoa kutistuneet, odotin (tai ainakin toivoin) enemmän.

46303.jpg

Yhdet kovanonnen tumput armaallani kyllä on, mutta ovat kateissa tällä hetkellä; oon jo kerran tehnyt  toisen lapasen uusiksi, kun isäntä jätti ne aikoinaan ihkauusina auton katolle, lähti ajamaan ja toinen jäi pihaan mutta toinen katosi ikuisiksi ajoiksi. No, isäntä siis oikeasti tarvitsee uudet tumput, joten kyllä hän nyt saa pitää noita uusimpia - vähän aikaa. Mutta heti, kun oon neulonut uudet (kirjoneuleiset, Leena-anopilta taidan saada mallin lähiaikoina), laitan nuo Tovet pesukoneeseen takaisin kuuteenkymppiin pyöriskelemään ja huovutan ne *hupsistakeikkaa* vielä vähän pienemmiksi.

Toivotaan ettei tämä kamalan katala suunnitelma koidu mulle kohtalokkaaksi, tässähän on vielä se riski olemassa, että lapaset seuraavalla kierroksella kutistuukin mulle liian pieniksi. Mutta kyllä elämässä pitää jännitystä olla, ainakin vähäsen.

Jippijee, uudessa SK:ssa näyttää olevan oikein kiinnostavia neuleita!! Sormet syyhyää jo ainakin kahden neuleen pariin, nyt pitää tehdä mun pipo alta pois ja sitten vetää pitkää tikkua seuraavasta neuleesta.