Lisäsin tietoja tuosta Morena -langasta edelliseen postaukseen, joten tulkoon nyt samalla pieni väliaikahöpötys.

Olin tänään taas neuletapaamisessa paikallisessa käsityöliikkeessä, jossa myydään monenlaisia käsityötarvikkeita ja auliisti myös tilataan lähes kaikkea, mitä suinkin keksii toivoa. Välillä tilataan ihan pyytämättäkin :), kts. edellinen postaus. Viime aikoina mun käsityötarvikehankinnat on kyllä painottuneet vahvasti lankaostosten puolelle ja kauppaa tulee siksi usein nimitettyä lankakaupaksi. Odotan nykyään tosi kovasti pääsemistä noihin neuleiltoihin, tavallaan se on vähän niinkuin bloggaamista livenä. Ohjeiden tutkimista, lehtien ja kirjojen selailemista, ideoiden vaihtamista, uusien tekniikoiden oppimista ja kaikenmoista lanka/puikko-aiheista jutustelua.

 

Onhan muuten ostosten tekeminenkin tavallaan käsityötä, osa tuikitärkeää suunnittelu- ja valmistelutyötä. Lankojen hankinnan jälkeen ja muutamia lehtiä selattua suunnitteluosuus onkin sitten suoritettu ja voidaan päistikkaa syöksyä taas uuden neule- tai virkkuuhaasteen kimppuun. Lähimmät (vapaat) puikot äkkiä käteen ja silmukoita kehiin. Suunnilleen puolessa välissä kainalokavennuksia sitten ryhdytään miettimään, mitä tästä oikein pitikään tulla. Ja kas, lankakin alkaa käydä vähiin, voi hupsista! Tällaista tämä mun neulomiseni on taas viime aikoina ollut. Luovaa..

Niin, väriteema alkaa vähitellen vaihtua vaaleanpunaisesta johonkin muuhun keväiseen. Koska en muistanut päivällä ottaa mitään kuvia, vinkkiä löytyy tuosta eilisestä kassista:

463577.jpg

Sitten aion kokeilla, mihin riittää 2 kerää Mandarin Petitiä. Jos ei riitä, pitää ehkä huhuilla apua Famulta!

Viimein sain aloitettua yhden virkkuutyön, jota olen varmaan puoli vuotta jo suunnitellut. Jos se nyt onnistuu, niin saattaa olla, että jään tuohon malliin ihan koukkuun :). Kevään juhlia ja muutamat synttäritkin lähestyy, joten niitä pidettäköön nyt myös silmällä.

 

Novita-lehti tuli alkuviikosta ja mua kyllä ilahdutti etenkin monet virkkausohjeet. Hyvä, että noille uudemmillekin langoille löytyy ohjeita, lähinnä ideointimielessä.  Mä kun teen loppujen lopuks äärettömän harvoin mitään neuleita täysin ohjeiden mukaan, saati samasta langasta tai ohjeen väreistä, niin en edes katso niitä malleja sillä silmällä, että toteuttaisin suoraan. Joku naksahdus aivoissako - tai kenties oon vaan niin tottunut siihen, että aina joku matkan varrella muuttuu. Heti kun näen jonkun mallin, mulla alkaa päässä raksuttaa, mikä muu lanka kävisi, voisko tuosta vähän lyhentää, tulisko osa pitsineuleesta sileänä tai vetskarin tilalle napit....jne. Siksi neulelehtien selaaminen on aina tosi hauskaa ja inspiroivaa!

Lyhyesti mun piti vaan kuitata, mutta pitkäksi venähti :).

 Soveltamisiin taas - ja kiitos vielä oikein paljon puserokommenteista!!

+/-0